REGULAMIN
Regulamin: (obowiązuje od dnia 17.01.2017r.)
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO WWW.HILITTLE.PL
SPIS TREŚCI
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
2.
USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
3. WARUNKI ZAWIERANIA
UMOWY SPRZEDAŻY
4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
5.
KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
6.
REKLAMACJA PRODUKTU
7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA
REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH
PROCEDUR
8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
9. POSTANOWIENIA
DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
10. DANE OSOBOWE W SKLEPIE
INTERNETOWYM
11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Sklep
Internetowy www.hilittle.pl dba o prawa konsumenta. Konsument
nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach
Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż
postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich
miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego
też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać
ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im
na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie
ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta.
W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego
Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy
i należy je stosować.
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Sklep Internetowy
dostępny pod adresem internetowym www.hilittle.pl
prowadzony jest przez ROBERT
NEUMANN prowadzącego
działalność gospodarczą pod firmą NEUCAM wpisaną
do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do
spraw gospodarki, posiadającą: adres zarejestrowanej działalności:
ul. Kochanowskiego 7/7, 87-100 TORUŃ, NIP 956
144 61 81, REGON
870491547 , adres poczty elektronicznej:
kontakt@hilittle.pl.
1.2.
Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i
do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego (z
wyjątkiem pkt. 9 Regulaminu, który skierowany jest wyłącznie do
przedsiębiorców).
1.3. Administratorem danych osobowych
przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego
Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach,
w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w Regulaminie Sklepu
Internetowego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda
osoba, której dane osobowe przetwarza Usługodawca ma prawo do
wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i
poprawiania.
1.4. Definicje:
1.4.1. DZIEŃ ROBOCZY – jeden
dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo
wolnych od pracy.
1.4.2. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz
dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta (o
ile taki jest dostępny)
1.4.3. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa
Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie
Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności
poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie
warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
1.4.4.
KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do
czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy
powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca
ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna;
albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej,
której ustawa przyznaje zdolność prawną; - która zawarła lub
zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
1.4.5. KODEKS
CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U.
1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
1.4.6. KONTO – Usługa
Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem
podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie
teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane
przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego
Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
1.4.7. NEWSLETTER – Usługa
Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez
Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która
umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom
automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści
kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach,
nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.
1.4.8. PRODUKT –
dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem
Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
1.4.9. REGULAMIN
– niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
1.4.10. SKLEP
INTERNETOWY - sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem
internetowym: wwwhilittle.pl na platformie sklepowej
Shoplo.
1.4.11. SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA – ROBERT NEUMANN
prowadzący działalność gospodarczą pod firmą NEUCAM ROBERT
NEUMANN wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra
właściwego do spraw gospodarki, posiadającą: adres do doręczeń:
ul. Bartkiewiczówny 83/4, 87-100 Toruń, NIP 956 144 61 81, REGON
870491547 , adres poczty elektronicznej:
kontakt@aleladnesklep.pl
1.4.12. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa
sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a
Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
1.4.13. USŁUGA
ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez
Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu
Internetowego.
1.4.14. USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna
posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach
przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba
fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych;
(2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca
osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; -
korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
1.4.15. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA – ustawa z dnia 30
maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dziennik Ustaw z roku 2014 pozycja
827 z późniejszymi zmianami).
1.4.16. ZAMÓWIENIE - oświadczenie
woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i
zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze
Sprzedawcą.
2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
2.1. W Sklepie Internetowym
dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto (obecnie
niedostępne) Formularz Zamówienia oraz Newsletter.
2.1.1. Konto
– korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie trzech
kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnieniu
Formularza Rejestracji, (2) kliknięciu pola „Załóż konto”
oraz (3) potwierdzeniu chęci utworzenia Konta poprzez kliknięcie w
link potwierdzający przesłany automatycznie na podany adres poczty
elektronicznej. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie
przez Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy: imię i
nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod
pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer
telefonu kontaktowego oraz hasło. W wypadku Usługobiorców
niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy
oraz numeru NIP.
2.1.1.1. Usługa Elektroniczna Konto świadczona
jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma
możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia
Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do
Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: kontakt@aleladnesklep.pl lub też pisemnie
na adres: ul. Bartkiewiczówny 83/4, 87-100 Toruń
2.1.2.
Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia
rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu
do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie
Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch
kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i
(2) kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu
Formularza Zamówienia pola „Zamawiam” – do tego momentu
istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych
(w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz
informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego). W
Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta
następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko/nazwa
firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy,
miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu
kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y,
ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób
płatności. W wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne
jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
2.1.2.1. Usługa
Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie
oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia
Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego
zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez
Usługobiorcę.
2.1.3. Newsletter – korzystanie z Newslettera
następuje po podaniu w zakładce „Newsletter” widocznej na
stronie Sklepu Internetowego adresu poczty elektronicznej, na który
mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera i kliknięciu pola
„Zapisz się”.
2.1.3.1. Usługa Elektroniczna Newsletter
świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca
ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania
się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie
stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
kontakt@aleladnesklep.pl lub też pisemnie na adres:
ul. Bartkiewiczówny 83/4, 87-100 Toruń
2.2. Wymagania
techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym,
którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub inne
urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do
poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox
w wersji 11.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 7.0 i
wyższej, Opera w wersji 7.0 i wyższej, Google Chrome w wersji
12.0.0 i wyższej; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu:
1024x768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości
zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
2.3.
Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego
w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze
poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności
intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca
obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem
faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o
charakterze bezprawnym.
2.4. Tryb postępowania
reklamacyjnego:
2.4.1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług
Elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje
związanie z działaniem Sklepu Internetowego (z wyłączeniem
procedury reklamacji Produktu, która została wskazana w pkt. 6
Regulaminu) Usługobiorca może składać na przykład:
2.4.2.
pisemnie na adres: ul. Bartkiewiczówny 83/4, 87-100
Toruń;
2.4.3. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: kontakt@hilittle.pl;
2.4.4. Zaleca
się podanie przez Usługobiorcę w opisie reklamacji: (1) informacji
i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności
rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądania
Usługobiorcy; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację
– ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez
Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie
zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z
pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
2.4.5. Ustosunkowanie
się do reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
3.WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży
między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu
przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień w Sklepie
Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu.
3.2. Cena Produktu
uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych
polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami
Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach
dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi
pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości
tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany
na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w
tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się
Umową Sprzedaży.
3.3. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w
Sklepie Internetowym za pomocą Formularza Zamówień
3.3.1.
Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje
po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie
Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu.
3.3.2. Po złożeniu
Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz
jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie
otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje
poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości
e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty
elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia
Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji
oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania
przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa
Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
3.4. Utrwalenie,
zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy
Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego
Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz (2) przesłanie
Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 3.3.2.
Regulaminu. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i
zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego
Sprzedawcy.
4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
4.1. Sprzedawca udostępnia
Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy
Sprzedaży:
4.1.1. Płatność gotówką przy odbiorze osobistym
(w chwili obecnej odbiór osobisty jest niemożliwy).
4.1.2.
Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
4.1.2.1.
Bank: mBank
4.1.2.2. Numer rachunku: 84 1140 2017 0000 4702 0282 2369
4.1.3. Płatności elektroniczne i płatności kartą
płatniczą za pośrednictwem serwisu PayU– możliwe aktualne
sposoby płatności określone są na stronie Sklepu Internetowego w
zakładce „Formy płatności”
4.1.3.1. Rozliczenia transakcji
płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są
zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu PayU
4.2.
Termin płatności:
4.2.1. W przypadku wyboru przez Klienta
płatności gotówką przy odbiorze osobistym, płatności przelewem,
płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą,
Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni
kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
5.1. Dostawa Produktu
dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz poza jej
granicami.
5.2. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba
że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym
opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane
Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce „Sposoby
dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w
chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową
Sprzedaży.
5.3. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest
bezpłatny.
5.4. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące
sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
5.4.1. Przesyłka
kurierska.
5.4.2. Odbiór osobisty (obecnie niedostępny)
5.5.
Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 3 Dni Robocze,
chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania
Zamówienia podano inny termin. W przypadku Produktów o różnych
terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin,
który jednak nie może przekroczyć 5 Dni Roboczych. Początek
terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący
sposób:
5.5.1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności
przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia
uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
5.6.
Termin gotowości Produktu do odbioru przez Klienta – w przypadku
wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie
gotowy do odbioru przez Klienta w terminie do 7 Dni Roboczych,
chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania
Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych
terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest
najdłuższy podany termin. O gotowości Produktu do odbioru Klient
zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie
stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania
Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta. Początek biegu
terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w
następujący sposób:
5.6.1. W przypadku wyboru przez Klienta
sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą
płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub konta
rozliczeniowego Sprzedawcy.
5.6.2. W przypadku wyboru przez
Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia
zawarcia Umowy Sprzedaży.
6. REKLAMACJA
PRODUKTU
(DOTYCZY UMÓW SPRZEDAŻY ZAWARTYCH OD 20 MARCA 2020
ROKU)
6.1. Podstawa i zakres
odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany
Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone
powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w
Kodeksie Cywilnym (w szczególności w art. 556-576 Kodeksu
Cywilnego).
6.2. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi
Produkt bez wad. Szczegółowe informacje dotyczące
odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu wady Produktu oraz uprawnień
Klienta są określone na stronie Sklepu Internetowego w zakładce
„Zwroty i reklamacje”.
6.3. Reklamacja może zostać złożona
przez Klienta na przykład:
6.3.1. pisemnie na adres:
ul.Bartkiewiczówny 83/4, 87-100 Toruń;
6.3.2. w formie
elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
kontakt@hilittle.pl;
6.4. Zaleca się podanie przez Klienta w
opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących
przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia
wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z
Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo
odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych
składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie
reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają
formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji
złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
6.5.
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że
Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
6.6. Klient, który
wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt
Sprzedawcy dostarczyć Produkt wadliwy na adres: ul. Bartkiewiczówny
83/4, 87-100 Toruń. Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu lub
sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby
nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt
Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
7.1. Szczegółowe informacje
dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego
konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne
są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych
(miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do
których zadań statutowych należy ochrona konsumentów,
Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod
następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i
Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
7.2. Klient będący
konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości
skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń:
7.2.1. Klient uprawniony jest do zwrócenia
się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w
art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U.
2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu
wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i
działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa
rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r.
w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych
polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz.
1214).
7.2.2. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do
wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36
ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr
4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania
mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między
Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury
mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych
poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji
Handlowej.
7.2.3. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w
sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą,
korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego)
rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań
statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja
Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane
są przez Federację Konsumentów pod adresem email
porady@dlakonsumentow.pl oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów
Polskich pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 889
866.
7.3. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna
jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy
konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).
Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę
internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i
przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu
dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy
sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
8. PRAWO ODSTĄPIENIA
OD UMOWY
(DOTYCZY UMÓW SPRZEDAŻY ZAWARTYCH OD 25 GRUDNIA 2014
ROKU)
8.1. Konsument, który zawarł
umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych
odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów,
z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8.7 Regulaminu. Do
zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego
upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone
na przykład:
8.1.1. pisemnie na adres: ul.Bartkiewiczówny 83/4,
87-100 Toruń
8.1.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem
poczty elektronicznej na adres: kontakt@hilittle.pl;
8.2.
Termin do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
8.2.1. dla umowy,
w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany
do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od
objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez
niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy,
która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno,
partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego
Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym
dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w
posiadanie pierwszego z Produktów;
8.2.2. dla pozostałych umów
– od dnia zawarcia umowy.
8.3. W przypadku odstąpienia od umowy
zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
8.4.
Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie
14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o
odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane
przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem
dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu
dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w
Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy
użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument,
chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu,
który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli
Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od konsumenta,
może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od
konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia
przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego,
które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8.5. Konsument ma obowiązek
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od
dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub
przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru,
chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do
zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
Konsument może zwrócić Produkt na adres: ul. Bartkiewiczówny
83/4, 87-100 Toruń.
8.6. Konsument ponosi odpowiedzialność za
zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego
w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru,
cech i funkcjonowania Produktu.
8.7. Możliwe koszty związane z
odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest
ponieść konsument:
8.7.1. Jeżeli konsument wybrał sposób
dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy
dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do
zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.
8.7.2. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu
Produktu.
8.7.3. W przypadku Produktu będącego usługą, której
wykonywanie - na wyraźne żądanie konsumenta - rozpoczęło się
przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument, który
wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania,
ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili
odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie
do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w
umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są
nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa
spełnionego świadczenia.
8.8. Prawo odstąpienia od umowy
zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu
do umów:
8.8.1. (1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca
wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który
został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po
spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia
od umowy; (2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na
rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i
które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy; (3) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt
nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub
służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (4) w
której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu
zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; (5) w
której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w
zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie
można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów
higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
(6) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie
połączone z innymi rzeczami; (7) w której przedmiotem świadczenia
są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy
zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić
dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na
rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli; (8) w której
konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w
celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca
świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania
konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części
zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo
odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do
dodatkowych usług lub Produktów; (9) w której przedmiotem
świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (10) o dostarczanie
dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o
prenumeratę; (11) zawartej w drodze aukcji publicznej; (12) o
świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów
mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług
związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub
kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia
usługi; (13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są
zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia
rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez
Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
9.1. Niniejszy punkt
Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie
Klientów i Usługobiorców nie będących konsumentami.
9.2.
Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży
zawartej z Klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży
w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po
stronie Klienta niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w
stosunku do Sprzedawcy.
9.3. W wypadku Klientów nie będących
konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby
płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości
albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu
płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
9.4. Z chwilą
wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na
Klienta nie będącego konsumentem korzyści i ciężary związane z
Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia
Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za
utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go
do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w
przewozie przesyłki.
9.5. W razie przesłania Produktu do Klienta
za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący konsumentem
obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty
przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie
przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest
dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia
odpowiedzialności przewoźnika.
9.6. Zgodnie z art. 558 § 1
Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za
Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje
wyłączona.
9.7. W wypadku Usługobiorców nie będących
konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie
Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania
przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego
oświadczenia.
9.8. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w
stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem, bez
względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w
ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia
w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z
tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego
tysiąca złotych. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność
w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem tylko
za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi
odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do
Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem.
9.9. Wszelkie
spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a
Klientem/Usługobiorcą niebędącym konsumentem zostają poddane
sądowi właściwemu ze względu na siedzibę
Sprzedawcy/Usługodawcy.
10. DANE OSOBOWE W SKLEPIE INTERNETOWYM
10.1. Administratorem danych
osobowych Usługobiorców/Klientów zbieranych za pośrednictwem
Sklepu Internetowego jest Sprzedawca.
10.2. Dane osobowe
Usługobiorców/Klientów zbierane przez administratora za
pośrednictwem Sklepu Internetowego zbierane są - zgodnie z wolą
Usługobiorcy/Klienta - w celu realizacji Umowy Sprzedaży lub umowy
o świadczenie Usługi Elektronicznej.
10.3. Możliwi odbiorcy
danych osobowych Klientów Sklepu Internetowego:
10.3.1. W
przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu
dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską,
Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu
przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na
zlecenie Administratora.
10.3.2. W przypadku Klienta, który
korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu płatności
elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia
zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu
powyższe płatności w Sklepie Internetowym.
10.4.
Usługobiorca/Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz
ich poprawiania. Żądanie w tym zakresie może zostać złożone na
przykład:
10.4.1. pisemnie na adres: ul. Bartkiewiczówny
83/4, 87-100 Toruń;
10.4.2. w formie elektronicznej za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
kontakt@hilittle.pl
10.5. Podanie danych osobowych jest
dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych
osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży lub umowy o
świadczenie Usługi Elektronicznej skutkuje brakiem możliwości
zawarcia tejże umowy. Dane niezbędne do zawarcia Umowy Sprzedaży
lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej wskazane są także
każdorazowo na stronie internetowej Sklepu Internetowego przed
zawarciem danej umowy.
11.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
11.1. Umowy zawierane poprzez
Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
11.2. Zmiana
Regulaminu:
11.2.1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do
dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany
przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie,
w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego
Regulaminu.
11.2.2. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego
Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi
Elektronicznej – Konto) zmieniony regulamin wiąże Usługobiorcę,
jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz
384[1] Kodeksu cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo
powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana
Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub
podwyższeniem obecnych Usługobiorca będący konsumentem ma prawo
odstąpienia od umowy.
11.2.3. W przypadku zawarcia na podstawie
niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe
(np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób
naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów będących
konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w
szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już
składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub
wykonane Umowy Sprzedaży.
11.3. W sprawach nieuregulowanych w
niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące
przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego;
ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca
2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży
zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami
- przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U.
2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie
obowiązującego prawa.